تاریخ انتشار :شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۳۶۵۸
جالب است ۰
ماه مبارک رمضان ماه جهاد است و نه ماه حرام [که در آنها به جز برای دفاع، جنگ کنار گذاشته می‌شود] مانند جنگ بدر در سال دوم هجری.
فایل ویدیو
■ لیلا شباهنگ[ژورنالیست ایرانی]
در ارتباط با افزایش حملات جبهه مقاومت ملی در ماه رمضان و از قضا موفق بودن تمام این عملیات که همراه با عدم تلفات بود و از طرفی اعلام جبهه آزادی مبنی بر عدم انجام عملیات در ماه رمضان به دلیل تعلق این ماه به "ماه‌های حرام"، با توجه به ذهنیتی که از تاکتیک جبهه مقاومت در ارتباط با پایبندی به اصول جنگ و رعایت حقوق افراد غیرنظامی داریم، آقای مولوی حبیب الله حسام در مورد میزان پایبندی جبهه مقاومت به اصول دین اسلام توضیحاتی فرمودند:
 
ماه مبارک رمضان ماه جهاد است و نه ماه حرام [که در آنها به جز برای دفاع، جنگ کنار گذاشته می‌شود] مانند جنگ بدر در سال دوم هجری.
 
 جبهه مقاومت ملی نسل جوان و تداوم جهاد و مقاومت است. میراث‌دار تعلیم و تربیت و آموزه‌های پیشوایان خود، از پیامبر اسلام، خلفای راشدین و بعدتر استاد شهید پروفسور برهان الدین ربانی (معلم اخلاق) و آمر صاحب شهید که به اعتراف دنیا، احمد شاه مسعود دارای دیسیپلین بالا در رعایت حقوق همه افراد، آداب جنگ، برخورد با اسیران و... هستند.
 
 با توجه به سابقه بیشتر این افراد در عضویت اردو و پلیس در زمان جمهوریت، این نسل، نسلی آگاه با شرایط جنگی و درد مردم است.
 
 مقاومت نه به عنوان یک جریان قشری، بلکه به عنوان پدیده‌ای مبتنی بر اراده مردم، ریشه‌دار در دل و جان مردم، به صورت فراقومی و فراحزبی می‌باشد. جبهه مقاومت ملی دفع ظلم از مردم را عبادت می‌داند. نه تنها ادامه مبارزه در ماه رمضان موانع شرعی ندارد بلکه مصداق‌های مشوق ادامه مبارزه در این ماه هم وجود دارد. همه ما شاهد میزان پایبندی به اصول جنگی و اسلامی از سوی جبهه مقاومت در ارتباط با نوع تاکتیک و اولویت حفاظت از جان افراد غیرنظامی، برخورد با کشته شدگان و زخمی‌ها و اسیران بوده‌ایم، برعکس چیزی که طالب به نمایش گذاشته است.
 
این کلیپ‌ها دقایقی از لایوهای اخیر استاد جعفریان در یوتیوب و اینستاگرام است، در این لایف‌ها و گفتگوها، اخبار و تحلیل‌هایی با موضوع افغانستان به مخاطبان ارایه می‌شود که آن‌ها را در هیچ رسانه دیگری نمی‌یابید.
 
صورت کامل لایوهای پیشین در این کانال یوتیوب قابل دسترس است:
لایوهای آینده را نیز در همین کانال یوتیوب ببینید..‌. 👇
https://www.youtube.com/c/MohammadHos
https://panjshirnews.com/vdcc.pq1a2bqemla82.
https://panjshirnews.com/vdcd.k0s2yt09ja26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما