تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۳۶۵۴
تعداد نظر۱
جالب است ۲
تالبان چگونه از همسایگان و جهان باج می‌گیرد؟

ردپای امارت در حادثه مسکو

از آن‌چه چندین ماه گذشته منطقه در ‌"خیبرپختون‌خوا"، "کرمان" و "مسکو" شاهد بوده‌است می‌توان نتیجه گرفت که این فجایع چیزی جز اجرایی شدن بخش‌های مختلف یک سناریوی واحد نیستند.
ردپای امارت در حادثه مسکو
■ لیلا شباهنگ[ژورنالیست ایرانی]
از آن‌چه چندین ماه گذشته منطقه در ‌"خیبرپختون‌خوا"، "کرمان" و "مسکو" شاهد بوده‌است می‌توان نتیجه گرفت که این فجایع چیزی جز اجرایی شدن بخش‌های مختلف یک سناریوی واحد نیستند.
 
 با ادامه حکم‌فرمایی امارت در افغانستان، منطقه هر روز بیشتر به سمت بی‌ثباتی پیش می‌رود. آموزش و یارگیری گروه‌های تروریستی و تأمین لجستیک آنها نشانگر این مسئله است که در منطقه اراده‌ای برای کنترل این وضعیت و بازگرداندن ثبات وجود ندارد و تکرار این اتفاقات در نقاط دیگر دور از ذهن نیست.
 
 به فرض محال اگر شواهدی برای اثبات همکاری امارت با گروه‌های تروریستی وجود نداشته‌باشد، کشورهای منطقه با توسعه تعامل با سران امارت، موجبات تقویت روحی گروه‌های تروریستی را با این شعار فراهم می‌کنند که با تداوم ظلم و جنایت و باج‌گیری از دنیا می‌توانند حتی حیات رو به اتمام خود را احیا کنند.
 
باری مستندات و شواهد غیر قابل انکاری در مورد رقابت دو جناح مستقر در "کابل" و "قندهار" برای تثبیت موقعیتشان از طریق نزدیکی و تطمیع القاعده وجود دارد. حاکمان خودخوانده‌ای که علی رغم عدم آشنایی با علم اقتصاد و با وجود مردمی که در شرایط وحشتناکی از معاش هستند، صرفاً با تکیه بر مداخلات خارجی، با تورم منفی به حکومت خود ادامه می‌دهند و در قالب یک جریان نیابتی با استفاده از نیروهای تروریستی در منطقه نا امنی ایجاد می‌کنند.
■■
شرح تصویر:
این کلیپ‌ها دقایقی از لایوهای اخیر استاد جعفریان در یوتیوب و اینستاگرام است، در این لایف‌ها و گفتگوها، اخبار و تحلیل‌هایی با موضوع افغانستان به مخاطبان ارایه می‌شود که آن‌ها را در هیچ رسانه دیگری نمی‌یابید.
 
صورت کامل لایوهای پیشین در این کانال یوتیوب قابل دسترس است:
لایوهای آینده را نیز در همین کانال یوتیوب ببینید..‌. 👇
https://www.youtube.com/c/MohammadHosseinJafarianOfficial
 
https://panjshirnews.com/vdcj.ietfuqemxsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تالبان دست تمام حامیان خود را گاز گرفت، باشد که پند گیرند.