تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۴۳
کد مطلب : ۳۶۲۰
تعداد نظر۱
جالب است ۰
یک عالم دین در قندوز آشکارا به اعتراض و مخالفت با طالبان برخاست:

مولوی عبدالشکور؛ افراد بی‌گناه بازداشت و شکنجه می‌شوند...

مولوی عبدالشکور؛ افراد بی‌گناه بازداشت و شکنجه می‌شوند...
خبرگزاری صدای افغانستان: خطیب مسجد "عرض‌بیگی" شهر "قندوز" [مرکز استانی به همین نام در شمال افغانستان] که مدافع حق و حقوق مردم و منتقد سرسخت طالبان است، بارها در سخنرانی‌هایش از ظلم ط‌البان گفته و امارت طالبانی را به چالش کشیده است. این خطیب که میان مردم ولایت قندوز بسیار محبوب است در فیلمی چند دقیقه‌ای که به تازگی از وی منتشر شده، گفته است؛ اینکه می‌گویند تق و توق تمام شده و امنیت آوردیم، چون خودمان عامل آن تق و توق و ناامنی بودیم! او گفته؛ افرادی که در مقابل ظلم صدای‌شان را بلند کنند، به‌ اتهام‌ عضویت در جبهه مقاومت و گروه داعش بازداشت و شکنجه می‌شوند.

  این عالم شجاع دین، پس از اتخاذ این مواضع عادلانه بارها توسط اوباش امارت تهدید به ترور شده است. او در این‌باره گفت:: «هفت
روز در خانه، خانه‌نشین شدم. هیچ هفته‌ای نیست که نفر پشتم نگردد بخاطر کُشتنم.» این تصاویر مربوط به یک ماه پیش است. او در پی این سخنان توسط ط‌البان از امامت مسجد عرض‌بیگی برکنار و مطابق اظهارات چند نفر که به تماس تلفنی ما پاسخ دادند، در خانه‌اش زندانی شده است.

یک معتمد محلی با نام مستعار "میرزا یوسف"، دیروز(جمعه ۱۳ دلو)به خبرنگار خبرگزاری صدای افغانستان گفت: مولوی عبدالشکور یک عالم مردمدار، نترس و سالم است. چندبار نفرات والی(استاندار)برایش پیسه، خط و مکتوب چند نمره زمین، موتر و دگه چیزا روان کردن تا همی گپا ره نزند، مگم مولوی صاحب قبول نکرد. باز درد دل مردم و آدمان مظلوم را گفت. او را چندبار تهدید کردند. خواستند در سرک لت و کوبش کنند اما مردم نماندند. نفرات امارت مردم را دیده فرار کردند.

  میرزا یوسف می‌افزاید؛ حالی او ره به امامت مسجد نمی‌مانند. مردم ترس دارد که شبانه به خانه او ندرآیند(وارد نشوند)و مولوی صاحب را با خود به کابل و زندان پلچرخی نبرند. یا در خانه او را نکشند. یک وکیل گذر سابقه در قندوز هم به صدای افغانستان گفت؛ تا حالی چندبار خواسته‌اند خانه مولوی صاحب شکور را در بدهند(آتش بزنند)اما خداوند او را نگاه کرد و کدام گپی نشد.

  تلاش ما تا این لحظه برای آگاهی قطعی و مستند از وضعیت فعلی و صحی این عالم
دین بی‌نتیجه مانده است. گفته می‌شود تلفن‌های او قطع، خانه‌اش در محاصره و با کل فامیلش در حصر خانگی است. همه آن‌ها که تلفنی با خبرنگاران ما گپ زدند تاکید می‌کردند؛ اگر طالب کدام گزند و آسیبی به مولوی شکور برساند، حتما شهر قندوز ملتهب شده و مردم ساکت نمی‌مانند. نفرات امارت از عکس‌العمل مردم می‌ترسند. اگر نه همان سر منبر مسجد عرض بیگی مولوی صاحب را شهید می‌ساختند.
پ.ن:
خبرگزاری ما قادر به تایید صد در صد یا رد این اظهارات نیست. زیرا تمام آن‌ها از راه تماس‌های تلفنی با باشندگان محلی که به خبرنگاران ما معرفی شده و فی‌الحال در قندوز هستند تهیه شده است. ما جمعا با ۱۱ نفر که یک تن آن‌ها خانم بوده، گپ زدیم. همگی معتقد بودند طالب یا مولوی شکور را پنهان از مردم انتقال داده و شهید ساخته و حالا خانه‌اش را در محاصره گرفته‌اند که گویا زنده است و آن‌ها از او محافظت می‌کند و یا پلان کشتن و شهید ساختن او را روی دست دارند‌.

  ما منتظر اخبار دقیق و مستند می‌مانیم و این خبر تکمیل خواهد شد. اگر شما در قندوز ساکن هستید و یا به حیث مخاطب این گفته‌ها، فلم، عکس یا اخبار مستندی در این‌باره دارید، لطفا برای ما روان کنید. حتما به نشر این خبر هم کمک کنید که نشر آن سبب حفاظت از جان این وطندار عالم و شجاع ما خواهد بود. https://panjshirnews.com/vdcc.iq1a2bqexla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

گفتن شهید شده، درسته؟