تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۶
کد مطلب : ۳۶۷۰
جالب است ۰
در ارتباط با مسائل مربوط به افغانستان اتفاقات و فجایعی در جریان است که زیر چتر بایکوت خبری در حال مدفون شدن هستند.
علت بایکوت خبری حقایق افغانستان چیست؟
اخبار مربوط به افغانستان و غبار بایکوت 
 
■ لیلا شباهنگ[ژورنالیست ایرانی]
در ارتباط با مسائل مربوط به افغانستان اتفاقات و فجایعی در جریان است که زیر چتر بایکوت خبری در حال مدفون شدن هستند.
 
موضوع اول:
در ارتباط با تجاوزات، به ویژه به بانوان و دختران در غرب کابل (شیعه‌ها) است که حتی به تایید سازمان ملل هم رسیده است.
 
موضوع دوم:
حق‌آبه هیرمند؛ در حالی‌که واقعیت موضوع حق‌آبه به طور جامع برای مردم شفاف سازی نشده‌است. این روزها با دریافت حدود یک هشتم(یعنی حدود کمی بیشتر از ۱۱۰ میلیون مترمکعب به جای ۸۲۰ میلیون متر مکعب) از مقدار واقعی حق‌آبه، بازار تشکر از ط-البان گرم است. ضمن این‌که اگر کارشکنی‌های ط-البان و عدم اصلاح سد کمال‌خان نبود با توجه به بارش‌های بسیار زیاد امسال سرریز هیرمند می‌توانست احیا کننده تالاب بین المللی هامون باشد. آب مازادی که به جای هدایت و بازگشت به بستر رودخانه به گود زره هدایت شده است.
 
موضوع سوم:
پس از صحبت آقای رئیسی در ملاقات با آقای شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان مبنی بر نشأت گرفتن تروریسم از افغانستان، آقای امیرخان متقی در مصاحبه خود به طور غیر مستقیم و سایت خبری ط-البان، المرصاد به طور مستقیم از ایران در کنار پاکستان و تاجیکستان به عنوان مرکز تنویل و پناهگاه داعش یاد کرد و این افترا هیچ پاسخی از سوی مقامات ایرانی در بر نداشت.
همه این‌ها در حالی است که هویت تروریست‌های حادثه کرمان به طور رسمی فاش شده‌است و مشخص شده که آنها در بدخشان تحت حاکمیت طالبان آموزش دیده‌اند.
 
موضوع چهارم:
شیعه کشی سیستماتیک ط-البان و انتحاری‌هایی که اختصاصاً در مساجد تحت نام امام زمان انجام می‌شود. آخرین مورد آن در تاریخ ۱۰ اردیبهشت بود که منجر به شهادت هفت نفر از جمله یک کودک شد.
در خبرها آمده که در همین روز معاون سفیر ایران جهت بستن قراداد توسعه اقتصادی به ملاقات استاندار هرات "مولوی اسلام جار" رفت، بدون عنوان کردن کلامی در رابطه با حادثه تروریستی مسجد امام زمان. شخصی که درکتاب خود عنوان کرده‌است بنیانگذار شیعه عبدالله بن سبأ یهودی است و معتقد است شیعیان مهدورالدّم هستند.
 
این کلیپ‌ها دقایقی از لایوهای اخیر استاد جعفریان در یوتیوب و اینستاگرام است، در این لایف‌ها و گفتگوها، اخبار و تحلیل‌هایی با موضوع افغانستان به مخاطبان ارایه می‌شود که آن‌ها را در هیچ رسانه دیگری نمی‌یابید.
 
 
صورت کامل لایوهای پیشین در این کانال یوتیوب قابل دسترس است:
لایوهای آینده را نیز در همین کانال یوتیوب ببینید..‌. 👇
https://www.youtube.com/c/MohammadHos
https://panjshirnews.com/vdcc.pq1a2bqemla82.
https://panjshirnews.com/vdch.qnxt23n-vftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما