تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : ۳۶۶۹
جالب است ۱
همچنان‌که ️امارت اسلامی مدعی است کل جغرافیای افغانستان را در کنترل دارد و امنیت را در تمام ولایات برقرار کرده است، شاهد اتفاقات ناگواری از جنس حمله مسلحانه به نمازگزاران هرات هستیم.
دلیل مماشات عجیب تهران با امارت جاهلان چیست؟
■ لیلا شباهنگ[ژورنالیست ایرانی]

️حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه هرات

◾همچنان‌که ️امارت اسلامی مدعی است کل جغرافیای افغانستان را در کنترل دارد و امنیت را در تمام ولایات برقرار کرده است، شاهد اتفاقات ناگواری از جنس حمله مسلحانه به نمازگزاران هرات هستیم.

نقطه اشتراک سیاست ایران، امریکا روسیه: تعامل مثبت با امارت

◾️از طرفی روسیه، ایران، چین، پاکستان و آمریکا همگی بر این مسئله اتفاق نظر دارند که افغانستان تبدیل به مرکز تروریسم در منطقه شده است ولی علی‌رغم این باور، سیاست کشورهای یاد شده در تعامل مثبت با امارات به پیش می‌رود.
 عملکردی که از سوی کشور خودمان مبنی بر عدم اعتماد از یک سو و مماشات بی‌حد از سوی دیگر بوده‌است را کماکان از با کیفیت متفاوت از سوی کشورهای یاد شده شاهد بوده‌ایم.
 به عنوان مثال عملکرد دوگانه آمریکا، باوجود باور به فعال شدن دا-عش خراسان در افغانستان، در عمل به صورت تلاش برای عدم به رسمیت شناخته شدن امارت از یک سو و از سوی دیگر تعامل و تأمین مالی و در کنار این‌ها اعتقاد به اینکه انزوای امارت ویرانگر خواهد بود، تعریف شده‌است.
 روسیه هم با همین الگوی ارتباطی به پیش می‌رود، ابتدا اعتقاد به این‌ موضوع که تهدید اصلی علیه کشورهای سازمان همکاری شانگهای، از افغانستان تحت حاکمیت امارت سرچشمه می‌گیرد، ولی در عمل شاهد تعامل مثبت "ضمیرکابلوف" با خود خواندگان امارت هستیم. 

یک ادعای عجیب 

"امیرخان متقی": سه کشور همسایه، پناهگاه، آموزشگاه و تنویل کننده داعش هستند. 
◾️منظور ایشان کدام کشورها هستند؟
درگذشته از سوی ایشان اتهام تأمین نیروی انسانی دا-عش به تاجیکستان و تأمین‌ مسیر عبوری به پاکستان وارد شده‌بود.
اما "پناهگاه" داعش از دید "امیرخان متقی" کدام کشور است؟ با کمی تأمل‌ می‌توان نتیجه گرفت منظور ایشان اشاره به ایران است.
این برداشت به چه علت می‌تواند باشد؟
چین دارای روابط حسنه با امارت است. ازبکستان، با تعاملات بسیارخوب و در حال تنویل و ساخت راه‌آهن می‌باشد. ترکمنستان، کاملا بدون هیچ تعاملی با همه کشور هاست و در لیست مظنونین قرار نمی‌گیرد.
چه کشوری باقی می‌ماند؟

سکوت تهران 

◾️دلیل سکوت تهران در مقابل ناسپاسی‌های امارت چیست؟
 رفتار ناشایست تکرارشونده با مرزبانان ایران، عدم تخصیص حق‌آبه، با وجود بارندگی بسیار زیاد، (اختصاص یک هفتم مقدار مقرری) انتصاب مولوی "اسلام جار"، با افکر بسیار شیعه ستیزانه‌اش به استانداری هرات، در مرز شرقی ایران.
گماردن مخالفان جمهوری اسلامی در تمام منطقه مرزی.
 دلیل باج‌دهی تهران به امارت چیست؟
 
این کلیپ‌ها دقایقی از لایوهای اخیر استاد جعفریان در یوتیوب و اینستاگرام است، در این لایف‌ها و گفتگوها، اخبار و تحلیل‌هایی با موضوع افغانستان به مخاطبان ارایه می‌شود که آن‌ها را در هیچ رسانه دیگری نمی‌یابید.
 
 
صورت کامل لایوهای پیشین در این کانال یوتیوب قابل دسترس است:
لایوهای آینده را نیز در همین کانال یوتیوب ببینید..‌. 👇
https://www.youtube.com/c/MohammadHos
https://panjshirnews.com/vdcc.pq1a2bqemla82.
https://panjshirnews.com/vdcf.vdmiw6dv1giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما